Wat zijn de stappen om een Plan van Aanpak te schrijven? Stap 1: Zorg voor een heldere opdracht. Er zijn drie vragen die je de opdrachtgever kan stellen …. Lees stappenplan Plan van Aanpak
Plan van aanpak definitie
Dit is het document waarin de projectleider beschrijft hoe hij het project gaat uitvoeren. Je krijgt een opdracht van de opdrachtgever. Daarna is het aan jou als projectleider om een manier te bedenken om deze opdracht te bereiken. Die manier schrijf je op. En dat document noemen we een Plan van Aanpak (PvA).
Een Projectplan is hetzelfde als een PvA
Een plan van aanpak kan dus over allerlei soorten activiteiten gaan: van improvisaties tot routineklussen. Zo bestaat er een PvA voor mensen die vanuit ziekte moeten re-integreren. En voor mensen die vanuit een uitkering werk moeten vinden.
En je kan dus ook en Plan van Aanpak maken voor een project. Om aan te geven dat het plan over een project gaat gebruiken sommigen ook wel de naam ‘Projectplan’.
Inhoudsopgave
- Hier vind je een voorbeeld van een inhoudsopgave
Hoe schrijven?
- Hier vind je een stappenplan voor het schrijven van een PvA voor een project
Voorbeeld
- Plan van Aanpak Voorbeeld Project
..
Naar de hoofdpagina Kennisbank projecten